Wszystkie recenzje zamieszczone na tym blogu są moją własnością. Nie wyrażam zgody na korzystanie z nich bez mojej wiedzy (na mocy Dz.U.1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 20 sierpnia 2015

Liebster Award!

Bardzo dziękuję za nominację Wącham książki LINK . Bardzo Podobały mi się Twoje odpowiedzi oraz pytania, które wymyśliłaś. Nie pozostaje mi zatem nic innego jak na nie odpowiedzieć. 
Ale zanim to nastąpi kilka informacji odnośnie Liebster Award!

„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę” Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”



A oto moje skromne odpowiedzi:

1. Jaka jest pierwsza książka którą przeczytałaś/eś samodzielnie?

Odpowiedź przyszła mi bardzo łatwo. Do dziś wspominam tę książkę i wciąż pamiętam emocje jakie mi wtedy towarzyszyły. A była to książka pod tytułem „Chłopcy z placu broni”.

2.Słuchasz muzyki w czasie czytania? Jak tak to jakiej?

Rzadko mi się zdarza słuchać muzyki podczas czytania, bo słowa piosenek mnie rozpraszają. Jeżeli już jednak sięgam po muzykę przy lekturze, to jest to muzyka filmowa.

3.Jesteś za czy przeciw czytnikom elektronicznym?

Szanuję osoby, które lubują się w  takich gadżetach, jednakże  ja osobiście nie używam i nie zamierzam korzystać z czytników. Raz, że męczy to moje oczy (każdy okularnik wie o czym mówię), a dwa nic nie zastąpi mi zapachu druku, szelestu przewracanych stronic i pięknie wyglądających półek poprzez różnorodność okładek. W tym względzie jestem tradycjonalistką.

4.Jaka książka sprawiła, że płakałaś/eś?

„Dziewczyna z pomarańczami”.

5.Jaka jest twoja ulubiona trylogia?

Kocham, uwielbiam, ubóstwiam „Klątwę tygrysa”.

6.Jaka ekranizacja książki wyszła według ciebie najlepiej?

Ojojoj ciężkie pytane. Tyle zekranizowanych książek, jedne lepiej, inne gorzej…ale w tej chwili na myśl przychodzi mi „Gwiazd naszych wina”.

7.Zazwyczaj preferujesz tych "złych" czy "dobrych" bohaterów?

Hahh dobre pytanie. To zależy jak zostają oni przedstawieni. Dla mnie wygrywają Ci, którzy w danej książce zostaną lepiej przedstawieni, lepiej scharakteryzowani, bardziej charyzmatyczni, zabawni itd. Przykładowo większość fanów „Klątwy tygrysa” uwielbia Rena, dla mnie jednak jest zbyt idealny. Ja z kolei dużo bardziej lubię nietuzinkowego i łobuzerskiego Kishana, który ma kilka skaz na duszy…ale przez to wydaje się bardziej ludzki. Ale to naprawdę zależy od książki i kontekstu.  

8.Jaka jest twoja ulubiona pisarka?

Zastanawiałabym się nad Trudi Canavan lub Colleen Houck. Ale chyba bardziej drugą pisarkę.

9.Gdzie najbardziej lubisz czytać?

Wszędzie, ale najwygodniej na łóżeczku pod kocykiem, z herbatka albo kawusią i obowiązkowo kotem na nogach (obowiązkowo bo mój kociak nie daje mi wyboru :P).

10.Jaka jest twoja ulubiona książka (jeden tom)

Jeżeli chodzi o książkę jednotomową bez kontynuacji, to powiem, że „Gdzie indziej”.

11.Przez jaką książkę/autora/autorkę pokochałaś/eś czytanie?


Będzie banalnie, ale czytanie pokochałam przez Harrego Pottera. Rowling dobrze wykorzystała swoje czary ;)

A teraz czas na moje pytania :)

  1. Gdybyś musiał/a spalić książkę to jaki miałaby tytuł, lub przez kogo byłaby napisana?
  2. Jaką postać z książki uważasz za tragiczną (w sensie tego co przeżyła, co ją/jego spotkało)?
  3. W jakim książkowym świecie żyłoby Ci się najlepiej?
  4. W jaką książkową postać chciałbyś/chciałabyś się wcielić gdybyś mógł/mogła zagrać w filmie?
  5. Gdybyś miała możliwość współpracy z pisarzem nad nowa powieścią, to kogo byś wybrał/a?
  6. Jaki jest twój ulubiony gatunek książek?
  7. Kto wg Ciebie jest najlepszym pisarzem gatunku, który wymieniłeś/aś w pytaniu 6?
  8. Jaka jest Twoja ulubiona książka i z jaką piosenką Ci się ona kojarzy?
  9. Gdybyś miał/a stworzyć czasopismo poświęcone książkom, jaki chwytliwy tytuł byś mu nadał/a?
  10. Czy uważasz, że książka elektroniczna wyprze książkę tradycyjną z rynku księgarskiego?
  11. W jaki sposób można by polepszyć poziom czytelnictwa w Polsce?
A teraz nominacje! Mam nadzieję, że ie macie mi tego za złe ? :)

12 komentarzy:

  1. Super odpowiedzi! <3 Ja też mam duży sentyment do "Chłopców z Placu Broni", a "Klątwę Tygrysa" mam w planach od bardzo długiego czasu. Słyszałam same dobre rzeczy o tej serii. :)
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za nominację, na pewno odpowiem na pytania tylko nie wiem jeszcze kiedy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytam Twoje odpowiedzi :) A "Klątwę tygrysa" naprawdę polecam :)

      Usuń
  2. Świetne odpowiedzi. :)
    Czasami zastanawiam się, czy ktokolwiek woli czytniki od tradycyjnych papierowych stron. Właściwie nie wyobrażam sobie, żeby ktokolwiek wolał nowoczesność, zwykłe książki są o wiele lepsze.

    Dawniej biblioteczka-eileenjoy.blogspot.com, a teraz recenzandia.blogspot.com - zapraszam x

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam paru ludzi, którzy preferują czytniki, ze względu na to, że są wstanie więcej pomieścić plików z książkami, niż regały normalne książki :) Cóż, mnie nic nie zastąpi regałów z książkami :)

      Usuń
  3. Genialne odpowiedzi! :) Bardzo dziękuję za nominację, buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za nominacje! Postaram się odpowiedzieć jak najszybciej :)
    Muszę w końcu przeczytać "Klątwę tygrysa"! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne odpowiedzi :)
    Bardzo dziękuję Ci za nominację! Na pewno odpowiem na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację, odpowiedzi już pojawiły się na moim blogu!
    http://szept-stron.blogspot.com/2015/08/lba-1.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana! To znowu ja :)
    Nominowałam Cię do Przysłowiowego Tagu!
    http://detektyw-ksiazkowy.blogspot.com/2015/08/bez-pracy-nie-ma-koaczy-przysowiowy-tag.html#more

    OdpowiedzUsuń